fredag 22 november 2013

lite jul smyger sig sakta in och jag försöker ta det lugnt.


just nu står trägranen från bloomingville tom.
men väldigt snart ska den dekoreras med små söta vita paket med siffror på.
självklart ska ungarna få en julkalender i år igen.
jag minns vår julkalender vi hade när jag och bror min var små.
minns den väldigt väl.
min farmor hade sytt en stor tavla med tomtar, renar och julgranar på.
24 små öglor hängde längs kanterna och där hängde mamma och pappa små paket och godis.
varje helg fick vi öppna en liten julpappars beklädd tändsticksask och fann där en liten lapp med en beskrivning på vart vi skulle leta efter våra julklappar. varsin.
riktigt mysigt och så kul.
känner fortfarande av pirret i magen man kände iför den här lilla tändsticksasken.
mina ungar ska också få det här pirret :).
absolut.
nu ska man bara hitta billiga och bra små presenter att hänga där.
godis är ju totalförbjudet här hemma så ska försöka hitta smaskiga alternativ som jag vet ungarna uppskattar.
nästa vecka står förhoppningsvis trägranen prydd och jag visar er en bild så klart :).

fönsterkarmar alltså.
alltid lika svåra att dekorera.
speciellt om man har väldigt smala sådana, som våra.
men för tillfället är jag nöjd med ovan.
en söt liten blomma eller kvist i vasen bara.
bollvasen hittar ni i min shop.
bara ett fåtal kvar så hurry up.

bokföring.
åh.
en massa lösa kvitton försvårar verkligen detta.
bokslutet närmar sig och jag har eld i baken.
samtidigt som jag rök på en influensa som vägrar ge sig.
huvudvärken är av den extrema sorten och jag är så trött.

smutsiga förnsterrutor.
ännu ett bevis på vår familjs extrema tidsbrist.
suck.
men man får prioritera.
barnen är små och kräver vår tid, vi jobbar mycket, rutorna klarar sig...barnen är bara små en gång och stressar vi upp oss för mycket över småsaker/obetydliga ting så påverkar det allt och alla.
den egna hälsan framförallt.
inte bra!
den ska ju hålla ett bra tag till förhoppningsvis.

det äkta getskinnet blev min absoluta favorit när det väl anlände från bloomingville förra veckan.
det har en sådan fantastiskt varm brun ton som verkligen ger värme till vårt hem.
jag flyttar runt den titt som tätt och önskar nu att jag köpt hem fler :).

oavsett så kan ni tävla om getskinnet på min facebooksida.
klicka bara på f´t nedan så kommer ni till fb-sidan.
vet inte om ni måste gilla min sida för att vara med men då får ni helt enkelt göra det :).


 TÄVLA HÄR!

lycka till :).



och ha en fin fredag.
jag ska varva dagen med bokföring och kurering.
måste ta det lugnt.
i helgen måste jag vara något så när frisk så jag orkar med lite festligheter med goda vänner.
är nog i starkt socialt behov för tillfället.
bristvara.
om man nu inte räknar sociala medier vilket jag helst inte vill göra.
för den världen är helt knasig och fullständigt overklig.
inte sant?





kram//jennifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar