lördag 23 augusti 2014

F R I E N D S H I P.





...och så har vi den där om kvalitet framför kvantitet.
för evigt sant.
jag har hellre en vän som jag kan dela allt med, lyssna till, kan hjälpa och råda och som är där alltid tillbaka.
än 14 stycken som är kul för en stund men som jag egentligen, om jag granskar mitt inre, inte alls trivs med.
någon som kan få en att vara sig själv från sitt innersta och ut i fingerspetsarna.
själsfränder.
förlåtelse och förståelse.

via +

att hitta sin sanna vän i sin maka/make är kanske en dröm?
säkert overkligt.
ovanligt.
jag och min man balanserar varandra bra men mitt djupsnack det hänger han inte med på.
inte mina mentala issues heller, hehe.
och det är jag glad för.
för hans skull.
hade han upplevt det jag gjort och känt det jag känt så hade han haft ont. 
och det vill jag inte.


+++++++++++++++++++++++++++++


men att träffa någon som verkligen förstår.
som känner igen känslorna som man beskriver.
som kan relatera till det mörka och det ljusa.
och som öppnar dörren när helst jag behöver komma in.

...det är vänskap det.







kram//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar