söndag 31 augusti 2014

SUNDAY.

image by time if the aquarius.

en liten en vid namn mio ville stiga upp lite i sex idag.
jag somnade i soffan igår med sminket på och det sved i ögonen när jag försökte bekämpa sömnen och hasa mig ur sängen.
min tur att gå upp.
mannens tur att ligga kvar.
vilket oväder.
hällregn och en stor "pool" har bildats på vägen utanför vårt hus.
brunnarna fungerar visst inte som de ska.
nu drog mannen med kidsen för att inhandla nybakade bullar.
sunday softness.
egentligen var det både fotbollsträning, golf för mannen och kalas idag men troligtvis blir de två första momenten strykna från listan tack vare regnet.
det blir hemmamys, kanske bak och en del jobb för min del.
med tanke på min förlamande smärta i nedre ryggen och mios rinnande näsa så känns det ok.
förkylningstider.
och mycket tid framför datan är inte bra för min rygg.
pilatesbollen måste användas flitigare.

offbeat + inspired.

muutos new coffee press.
gillar stylingen.
bra färgtoner.
höstigt.


ja.
om man kunnat göra det med allt.
bara skitigt i allt som känns krystat.
hade velat skita i mycket och bara varit.
levt.
men pengarna har ensamrätt om de flestas möjligheter att välja hur de vill leva sitt liv.
hade jag haft obegränsat med pengar hade jag inte suttit här nu.
inte bott här, inte lyssnat på regnets smatter i bakgrunden, inte känt svag ångest inför allt arbete jag har framför mig.
hade kanske suttit och letat efter en resa till en privat strand, till ett lugn, till kaffe på uteplatsen i morgonsolen och en bra bok i veckan.


söndagsbullar med familjen är i och för sig minst lika bra.
och nybryggt kaffe.
nyhetsmorgon.
jag tror jag skiter i att duscha idag.
det blir ett varmt bad.





önskar er en skön söndag.
ta vara på dagen ;).






kram//jennifer





1 kommentar:

  1. Ja tänk om... Så länge tar vi hand om dagen precis som den är. Den är ju vår att älska som vi vill...

    Sköt om dig:)

    SvaraRadera