måndag 15 september 2014

our visit to copenhagen (part 1).



jag bestämde mig för att bjuda min man på en helg i köpenhamn i födelsedagspresent.
han hade inte en aning om vart vi skulle den lördagsmorgonen.
lite roligt att överraska :).
man gör det för sällan.
och robin var bra nervös ett tag.


vi strosade ett tag och beundrade arkitekturen på bakgatorna.


och letade efter en restaurang/lunchställe vi besökt året innan men utan framgång.
så vi fann café sommersko och blev nästan lika nöjda där.
getostsallad.
så gott.



helnöjd.



hay house fick vi inte missa denna gången.
en fröjd för ögat och en del godbitar fick följa med hem.

hay house.
de ribbade muggarna från serax hade jag sett förrut ;).
kopp hoey finns även i j. levau shop.
riktigt snygga!


vi trivs :).


vi fortsatte att strosa i butiker, stilleben och illums bolighus får alltid sig ett besök, och jag hade vid det här laget berättat för mannen min att det blir fin restaurang i kväll vid halv sju men innan dess hade jag ytterligare en överraskning.
nu ömmade våra fötter, min rygg was killing me och vi började bli allmänt trötta på att gå.
getting old :)!


så då tog jag honom hit.
hotel sp34 där vi hade ett rum för en natt.
och mannen som trodde vi skulle åka hem på kvällen igen :).
han blev bra glad.
och våra ömma fötter lika så.


en magisk atmosfär.
genomtänkt och gediget med en modern touch.
de matta grå väggarna mötte träslag, skinn, textilier i varma men naturnära färgtoner och allt tillsammans med trendiga designklassiker.
och det där med att göra tavlor av bilder från bygget av hotellet var klockrent.
betongbänken med brasan hade jag verkligen inte tackat nej till att ha hemma.
miljön är så otroligt viktigt när det kommer till hotellvisiter tycker jag.


utsikt över de vackra danska taktopparna.

bar moritz är sp34´s bar och restaurang som jag förstod hade riktigt bra mat.
här satte vi oss en stund och jag unnade mig det godaste vinet jag avnjutit på länge.
tills att det var dags att promenera bort till restaurang höst som låg några 100 meter där ifrån.
men mer om restaurangen med mera i nästa inlägg ;).






ha en fin kväll!







kram//jennifer



1 kommentar:

  1. ooOoh det där hotellet i love! bodde där 3 gånger i somras. och dina bilder, som vanligt, lovely!

    SvaraRadera